راهنمای افزایش کارایی فروشگاهساز ناپکامرس (بخش دوم)
در این پست ادامه راهنمای افزایش کارایی ناپکامری ارائه خواهد شد.
در این پست ادامه راهنمای افزایش کارایی ناپکامری ارائه خواهد شد.
پلتفرم فروشگاه ساز ناپکامرس (nopCommerce) یکی از قدرتمندترین فروشگاه رایگان است که پس از گذشت چندین سال فرایند طراحی و توسعه مداوم به یک فروشگاه با کیفیت و کارایی بالا تبدیل شده است. نمونههای دمو قرار داده شده از این فروشگاه از طرف سازندگان اصلی این پلتفرم، همگی امتیازات 100 یا نزدیک به 100 را از Google PageSpeed دریافت نمودهاند. این فروشگاه دارای قابلیتها و امکاناتی است که به صاحبان فروشگاه این اجازه را میدهد تا فروشگاه خود را بهینه کرده و کارایی آن را افزایش دهند.
ایجاد انبار و جمعآوری موجودی محصولات و سپس اقدام به فروش رساندن محصولات یکی از روشهای سنتی فروش محصولات در فروشگاههای اینترنتی است ولی این روش همواره دارای خطرات خاص خود است و همواره باعث ایجاد هزینههای فراوان برای صاحبان فروشگاه میشود.
بهترین روش به منظور کسب اطلاع از میزان رضایت مشتریان یک فروشگاه اینترنتی از محصولات و / یا خدمات، استفاده از نظرسنجی است. نظرسنجی امکان مشخص کردن تجربه کاربری مشتریان در رابطه با فروشگاه اینترنتی را دارد و به همین دلیل یک روش مناسب برای ارزیابی عملکرد فروشگاه در زمینه تجارت است.
چندی پیش نسخه جدید از پلتفرم فروشگاه ساز ناپکامرس (NopCommerce) توسط تیم توسعه این فروشگاه ساز عرضه شد که پیشرفتها و بهینهسازیهای چشمگیری نسبت به نسخههای قبلی خود دارد. دلیل اصلی این پیشرفتها، به روز رسانی از Entity Framework نسخه 2.1 به Entity Framework نسخه 2.2 است
انتخاب بهترین پلتفرم فروشگاه ساز بر اساس نیازهای یک تجارت یکی از مهمترین مراحل ورود به دنیای تجارت الکترونیک است. از موارد مهمی که باید در انتخاب پلتفرم مورد توجه قرار بگیرید میتوان به امکانات، قابلیت توسعهپذیری، قیمت و زبان برنامهنویسی اشاره کرد. زبان برنامهنویسی و فناوری پایه یکی از مهمترین موارد انتخابی برای توسعهدهندگان است.
در فرایند تولید افزونه برای پلتفرمهای بزرگی مانند ناپکامرس (nopCommerce) امکان وجود خطا به دلایل مختلف وجود دارد. این نوع خطاها معمولاً بعد از ارائه محصول به مشتریان در زمان استفاده مشخص میشوند. بعد از مشخص شدن خطاها، توسعهدهندگان افزونه اصلاحات لازم را اعمال کرده و نسخه جدیدی از افزونه را به مشتریان خود ارائه میدهند.
در اختیار داشتن فروشگاه اینترنتی برای تجارتهای بزرگ و کوچک به یک امر حیاتی تبدیل شده است. به منظور حفظ موقعیت در بازار رقابتی، صاحبان تجارت نیاز دارند تا به مشتریان خود نشان دهند که همیشه در دسترس هستند. از طرفی حفظ مشتریان قدیمی به تنهایی کافی نیست. صاحبان تجارت همواره باید به دنبال معرفی تجارت خود به مشتریان احتمالی جدید باشند تا از بقای تجارت خود اطمینان کسب کنند.
در سالهای اخیر نقش تجارت الکترونیک (eCommerce) بسیار پر رنگ شده است. تجارت الکترونیک با در اختیار داشتن بخش بزرگی از تراکنشهای مالی یکی از پر اهمیتترین جنبههای هر تجارت موفق شده است.
قیمت محصولات فروشگاه اینترنتی یکی از مهمترین مقادیری است که باید همواره به روز باقی بماند. مدیریت این مقادیر میتواند کار دشواری باشد، مخصوصاً در مواردی که فروشگاههای اینترنتی دارای فهرست بزرگی از محصولات باشند. در ادامه برخی از روشهای مدیریت مؤثر قیمتهای محصولات فروشگاه را با استفاده از برخی از ابزارهای پیشفرض پلتفرم ناپکامرس و افزونهها معرفی خواهیم کرد.